Geen evenementen gevonden!

Jaarverslag 2020 Senioren Journaal

door | 1 maart 2021 | Senioren Journaal

Senioren Journaal – Jaarverslag 2020

Het Senioren Journaal verschijnt 10 keer per jaar, in een oplage van 1100 stuks. De redactie bestaat inmiddels uit vijf leden, vier afkomstig uit de drie ouderenbonden en eind dit jaar is Marion Wesselink toegetreden als onafhankelijk redactielid/redacteur. Vrijwilligers van de drie bonden bezorgen het blad bij de leden en bij openbare locaties zoals gemeentehuis, bibliotheek, wijkcentra, kerken. Het Senioren Journaal wordt bekostigd vanuit bijdragen van adverteerders. Het verwerven van advertenties en het onderhouden van de contacten met de adverteerders blijft een aandachtspunt.
In 2020 hebben we veel aandacht besteed aan 75 jaar bevrijding en aan informatie over het omgaan met de corona-omstandigheden. We hebben een extra corona-editie uitgebracht en vanwege het niet doorgaan van de Zomerschool ook een Zomer Journaal. Daarmee kwam het totaal voor 2020 op 12 edities.
Dat alles bracht extra kosten met zich mee, maar dankzij eenmalige bijdragen van Almelo Sociaal/COSBO en de 3 Almelose ouderenorganisaties konden we het jaar goed afronden. We hebben plannen gemaakt om ingaande 2021 een kostenreductie door te voeren en tevens de inkomsten wat te verhogen, daarmee verwachten we nog jarenlang een goed en mooi Senioren Journaal te kunnen maken.

St. COSBO
Brugstraat 9
7607 XJ Almelo
tel: 0546-456909 (Almelo Sociaal)